En god lunch med miljötänk

Medan jag försöker lära mig mer på photoshop får jag nöja mig med ett änklare innlägg xD

En god lunch som jag tog mig idag blev på Green Room vid Medborgarplatsen. De har ett roligt,bra koncept med att använda produkter som annars skulle slängas från det coop som ligger bredvid och de används det till att göra basen till fiket, miljömässigt ett stort PLUSS! Hur duckliga är inte vi på att slänga mat som egentligen är bra hemma och i affärerna köper man inte hem sådant som inte ser 100 % fräckt ut, vilket gör att det blir ett stort svin i affärerna. Priserna är runt 45 mackor och sallader som du kan få välja hur de ska vara själv i deras buffe ca 75, du hittar det mesta i drickväg.

Jag åt en cesarliknande sallad med även marinerade tomater och mossarella, smaskens :) Hann tyvär inte fotta innan jag högg in var förhungrig, det hela såg ett strå vassare ut då.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0